ساخت انواع تیزر

تولید تیزرهای تبلیغاتی توسط تیم حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای کانون ماکان

ساخت انواع تیزر

تولید تیزرهای تبلیغاتی توسط تیم حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای کانون ماکان

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

انیمیشن چیست؟!
انیمیشن نمایش سریع و پشت سر هم تعدادی تصاویر است. این تصاویر می توانند نقاشی، جسم، یا حتی مدل زنده باشند که با تغییر شکل، یا عوض کردن محل قرارگیریشون، توهم حرکت به وجود بیاید. این حس حرکت ناشی از خطای دید انسانه و با روشهای مختلفی می توان آن را بوجود آورد. متداولترین شکل انیمیشن، کارهای سه بعدی یا دوبعدی است که برای سینما یا تلویزیون ساخته می شود. در عین حال شکل های دیگری از انیمیشن هم وجود دارد.

فرایند تولید یک برنامه زنده تلویزیونی سرراست است. نویسنده ها با نوشته هایشان می آیند. هنرمندان متن را مقابل چند دوربین و مخاطبان داخل استودیو اجرا می کنند. فیلم ویرایش و تصحیح می شود و نمایش برای پخش آماده است (البته موضوع را ساده بیان کردیم, اما به هرحال نحوه تولید برنامه تلویزیونی به طور ساده این چنین است).
تولید یک برنامه تلویزیونی انیمیشن خیلی بیشتر کار می برد و تعداد زیادی از افراد صدها ساعت برای درست کردن آن کار می کنند. در انیمیشن های سنتی استاندارد این طوری است که هر فریم از انیمیشن باید به وسیله دست کشیده شود. مقدارفیلمی که یک انیمیشن ۳۰ دقیقه ای را تشکیل می دهد, ۳۰۰۰۰ فریم جداگانه دارد.

  • میلاد فرهانی

هدف اصلی ساخت تیزر انتقال پیام تبلیغاتی است. گاهی یک تیزر دارای یک پیام و گاهی دارای چند پیام است.

وقتی تیزر دارای یک پیام تبلیغاتی است، معمولا تمامی هدفگذاری ها و سوالات مخاطب را به سمت جواب که همان پیام تبلیغ است روانه می کند.

اما وقتی تیزر شما دارای چند پیام باشد، باید ماهیت پیام ها را سنجید و استراتژی و سناریویی خلاق برای معرفی پیام ها در تیزر بکار برد.

در ساخت تیزر انتخاب قالب کاری نیز مهم است. منظور از قالب آگهی، انتخاب لحن و سبک آگهی است. این قسمتها زیر مجموعه استراتژی هستند.

قالب های متنوعی برای ساخت تیزر وجود دارند که بر اساس نوع محصول، سابقه و رویکرد شرکت تبلیغ دهنده و پیام تبلیغ از آنها استفاده می شود.

برخی تیزرها دارای یک قالب مشخص (تیزرهای کوتاه) و برخی تیزرها دارای چندین قالب بهم مرتبط (تیزرهای بلند) هستند.

  • میلاد فرهانی

از آنجا که رسانه و تیزر هایی که در آن پخش می‌شوند، تأثیر بسزایی در فروش خدمات و محصولات کارفرمایان و صاحبان کسب و کار دارد؛
بیشتر کارفرمایان، مدیران و صاحبان کسب و کار، به دنبال ساخت تیزرهای تبلیغاتی و پخش آن‌ها در رسانه‌های مختلف هستند.

می‌دانید که در تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی، وقت و سرمایه زیادی هزینه می‌شود؛
لذا تولیدکنندگان تیزرهای تبلیغاتی باید سعی کنند تیزرهای تبلیغاتی در کمترین زمان، بیشترین مفهوم و پیام را منتقل کند.
مؤلفه‌های مهم ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق، نوآوری، اجرا و استراتژی می‌باشد.

یک تیزر تبلیغاتی با سناریوی جدید، استراتژی خلاق و مفهمومی خلاقانه تا حد بسیار زیادی موفق است.
قبل از تولید تیزر، باید بدانید که مخاطب شما چه کسانی هستند.
بعد از به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد مخاطبان، درباره قالب تیزر خود تصمیم‌گیری کنید.
مثلا اگر مخاطبان شما کودکان هستند، ساخت تیزرهای فانتزی و یا موزیکال مؤثر است.
همچنین برای سایر قشرها، از قالب مناسب که پیام شما را به آنان منتقل کند، استفاده کنید.

  • میلاد فرهانی

حرکت، صدا، موسیقی، رنگ و متن، خصوصیات پایه‌ای یک تیزر می‌باشند که با کارگردانی مناسب مخاطب را  برای لحظاتی در جای خود میخکوب می‌کند.
همواره یک انیمیشن تاثیر و جذابیت به مراتب بیشتری برای ببینده دارد.

کانون تبلیغاتی ماکان با سابقه درخشان در زمینه تولید انواع تیزر تبلیغاتی،آماده به همکاری با کارفرمایان و صاحبان کسب و کار می‌باشد.

  • میلاد فرهانی